جاذبه هاي توريستي شهر آنتاليا

مسجد كنگره دار Yivli Minareli
ييولي ميناره لي توسط سلطان علاء الدين كي قباد سلطان سلجوقي در قرن 13 در مركز شهر بنا نهاده شد. اين مسجد با مناره هاي زيبايش امروز به يك سمبل در شهر آنتاليا تبديل شده است. مدرسه كاراتاي - مدرسه علوم ديني كه در منطقه داخل قلعه كاله ايچي قرار دارد. اين مدرسه از همان ابتداء در زمينه حكاكي بر روي سنگ در زمره بهترين مدارس در دوران سلجوقيان به شمار مي آمده است . از ديگر مناطق ديدني شهر مي توان به 2 مسجد كه در زمان عثمانيان سا خته شده نيز اشاره كرد. يكي از آنها مسجد مراد پاشا است كه در قرن 16 ساخته شد و ديگري مسجد Tekeli - تكلي محمد پاشا كه در قرن 18 بنا شده است ميباشد. اين مساجد از لحاظ كاشيكاري در نوع خود يك شاهكار هنري محسوب مي گردند. در كنار بندرگاه شهر مسجد باشكوه ديگري بنام اسكله - Iskeleقرار دارد كه مربوط به اواخر قرن 19 است. اين مسجد از سنگهاي بريده شده با چهارستون تشكيل شده كه در بالاي چشمه اي طبيعي بنا شده است. برج هيديرليك- Hidirlik كه احتمالاً در قرن 2 به عنوان مقري براي استفاده از فانوس دريايي مورد استفاده قرار مي گرفته است نيز از جمله نقاط ديگر ديدني اين شهر است.

كسيك مناره Kesik Minare
به معناي مناره هاي بريده شده مي باشد كه در گذشته بعنوان كليسا از آن استفاده مي شده است. اين اثر در واقع نمايانگر تاريخ كهن شهر كه زمان رومي ها، بيزانس، سلجوقيان، عثماني ها تا به امروز را شامل ميشود، مي باشد. هنگاميكه امپراتور ها دريان در سال 130 بعد از ميلاد در شهر (فاسيلين) از استان آنتاليا ديدن كرد بافتخار او دروازه اي با سه طاق و ستونهاي تزئين شده بنا گرديد. در آن زمان اين دروازه تنها راه ورودي به شهر به شمار ميآمد. امروزه دو برج دروازه و قسمتهائي از ديوار مربوطه را مي توان در كنار بندرگاه مشاهده نمود. برج ساعت هم نمادي ديگر از اين شهر است كه هم چنان در ميدان كاله كاپيسي بعنوان سمبل صلابت و پايداري جاي خود را در اين شهر قديمي حفظ كرده است. پارك هاي آتاتورك و كاراعلي اوغلو با آن گلهايي زيبا و رنگارنگ ، آب هاي درخشان اطراف خليج و كوههاي زيبا با مناظر نادر خود همگي وسيله اي است تا اين شهر را به يك تفريگاه زيبا و مشهور تبديل نمايد.

پارك Akua
در قسمت شرقي ساحل در پارك Akua –آكوا با آن سرسره هاي آبي خود مي توان به هرگونه ورزش آبي اقدام نمود.

بندر قلعه كاله ايچي
بندر داخل قلعه كاله ايچي در عين حال كه يك مركز تفريحي به شمار مي آيد يكي از جالب ترين بندرگاهها در تركيه نيز محسوب مي شود. در اين بندرگاه در كنار فروشگاه ها، كافه ها و رستوران ها خدمات و وسايل مورد نياز ورزش مفرح قايقراني من جمله قايق بادباني هم ارائه مي گردد. در اين منطقه صبح هنگام مي توانيد قايق سواري کرده و عصرها از امكانات ديگر استراحتگاه استفاده نمائيد.
ديوارهاي قديمي شهر در شب هنگام با درخشش فوق العاده زيبا خود فراهم كننده محيطي مملو از آسايش و آرامش براي شما خواهد بود.
از ديگر ديدنيهاي اين شهر سراميك هاي 2 رنگ آن است كه متعلق به دوران بين سالهاي 8500 – 5400 مي باشد.

موزه آتاتورك
موزه ديگري كه در اين شهر وجود دارد موزه آتاتورك مي باشد. اين موزه محل نگهداري وسايلي است كه در گذشته مورد استفاده بنيان گزار جمهوري تركيه يعني آتاتورك قرار مي گرفته است.
موزه آتاتورك بجز روزهاي دوشنبه همه روزه جهت بازديد همگان باز مي باشد.

موزه باستان شناسي
در موزه باستان شناسي اين منطقه اشياء ساخته شده با دست را كه آثاري از عصر پالئوليتيك تا دوره عثماني را در بر مي گردد، مي توان ملاحظه نمود. وجود اين آثار نيز نشان دهنده تاريخ كهن اين منطقه مي باشد.
موزه باستان شناسي بجز روزهاي دوشنبه همه روزه جهت بازديد همگان باز مي باشد. 

تور آنتاليا