لذت تورآنتالیا در بازدید از پاموک کاله ترکیه

کمتر کسي است که با تور ترکيه راهي آنتاليا شود و از پاموک کاله بازديد نکند ، پاموک کاله يا پاموک قلعه يکي از بهترين ديدني هاي آنتاليا است که سالانه پذيراي گردشگران تور آنتاليا ست و زيبايي هاي طبيعي اين مکان، آن را به يکي از مهمترين جاذبه هاي گردشگري آنتاليا ترکيه تبديل نموده است.

پاموک کاله آنتاليا يک بناي طبيعي و جذاب است که هر کسي را از هر گوشه جهان براي ديدن آن به سمت خود مي کشد چشمه هاي آب گرم ، غارهاي طبيعي ، شکل سازه اي منحصر به فرد و آبشار هاي طبيعي به همراه استخرهاي طبيعي همه و همه باعث جذابيت خاص پاموک کاله ترکيه مي شود
تراس پاموک کاله ترکيه از تراورتن و سنگ رسوبي تشکيل شده و به خاطر چشمه هاي آب گرم و رسوب هاي باقي مانده شکل منحصر به فردي پيدا کرده است . در اين منطقه 17 چشمه آب گرم با دماي 212 درجه سانتي گراد قرار گرفته که حتي تصور شنا کردن در آن نيز غير ممکن است .
آبي که از صخره هاي پاموکاله ترکيه رو به پايين سرازير مي شود، دمايي در حدود 35 درجه سانتگيراد دارد و همين موضوع سبب شده تا کل منطقه در اثر رسوب املاح موجود در آب حالتي شبيه پنبه پيدا کند. همچنين جريان آب، حوضچه هاي فوق العاده اي که در اطراف پاموک کاله وجود دارد را نيز پر مي سازد.
پاموک قلعه ترکيه به خاطر نوع و شکل آن به قلعه پنبه اي مشهور شده است و دليل آن به خاطر وجود سنگ آهک متخلخل تراورتن مي باشد . همچنين آب روان باعث ته نشين شدن کالي هاي گريناتي به صورت ايوان هاي مطبق در اين ناحيه شده است .