شهرهای مهم قبرس

نيکوزيا
پايتخت سياسي قبرس شهر نيکوزيا است. مراکز اصلي دولتي در اين شهر قرار دارند. همچنين سفارت خانه هاي ساير کشورها (نظير ايران و آمريکا) در اين شهر قرار گرفته اند. نيکوزيا به دليل دور بودن از دريا، کمتر مورد توجه توريست ها قرار مي گيرد و اکثر ساکنين آن را خود قبرسي ها و يا خارجي هايي که براي کسب و کار و يا تحصيل به قبرس آمده اند تشکيل مي دهند.

از جاذبه هاي ديدني شهر نيکوزيا منطقه قديمي شهر يا Old Town آن است که با خيابان هاي سنگ فرش شده، مراکز خريد، کافه ها و رستوران هاي خود محيط جالبي را فراهم آورده است. همچنين مرکز خريد Cyprus Mall و فروشگاه بزرگ لوازم خانگي IKEA در قسمت مدرن نيکوزيا واقع شده است.

هزينه مسکن در نيکوزيا به دليل موقعيت خاصي که اين شهر دارد بالاتر از ساير شهرهاي قبرس مي باشد. به دليل کوتاه بودن مسافت ها در قبرس، در صورت نياز مي توان به آساني از ساير شهرها به نيکوزيا رفت و آمد کرد.

لارناکا
فرودگاه اصلي قبرس در شهر لارناکا و در کنار دريا واقع شده است. لارناکا مقصد اصلي گردشگران ايراني بوده است و بسياري از ايراني ها در لارناکا ملک خريداري نموده اند. لارناکا بيشتر يک شهر توريستي به حساب مي آيد. اين شهر در فصل زمستان تقريبا خلوت است و هزينه ملک در اين شهر کمتر از نيکوزيا و ليماسول مي باشد.

همچنين دومين بندرگاه يا پورت قبرس در اين شهر واقع شده و پروژه هاي زيادي در اين شهر در حال انجام است. از جمله پروژه نمايشگاه دائمي کشور چين که براي ارتباط بين بازرگانان چيني و اروپايي در قبرس در حال احداث است.

به فاصله ?? کيلومتري شهر لارناکا منطقه پروتراس و شهر آياناپا واقع شده است. اين منطقه يکي از بهترين ساحل هاي قبرس با شن سفيد را دارد و عمدتا پذيراي گردشگران اروپايي است. Nightlife شهر آياناپا شهرت جهاني دارد و کلاب ها و ديسکوهاي اين شهر در فصل توريستي، تا صبح مشغول به کارند.

ليماسول
بندر يا پورت اصلي قبرس در شهر ساحلي ليماسول قرار دارد. اين شهر که بزرگترين شهر قبرس از نظر جغرافيايي و جمعيتي است، مرکز اصلي تجاري و اقتصادي قبرس نيز محسوب مي شود. بعد از لارناکا، دومين مرکز اجتماع ايرانيان در اين شهر قرار دارد.

ليماسول، ساحل ها و دهکده هاي زيبايي دارد که پذيراي گردشگران اروپايي است. روس ها علاقه خاصي به اين شهر دارند و تعداد زيادي از ثروتمندان روسيه که در قبرس زندگي مي کنند ساکن اين شهر مي باشند.

به دليل فراهم بودن زيرساخت ها و امکانات لازم و وجود نيروي کار متخصص به همراه جمعيت قابل توجه توريست هايي که به اين شهر مي آيند، اين شهر براي راه انداختن کسب و کار يکي از بهترين گزينه ها محسوب مي گردد.

در نزديکي ليماسول منطقه کوهستاني ترودوس واقع شده که با جنگلهاي بکر و زيبا يادآور مناطق شمالي کشور عزيزمان مي باشد.

به دليل موقعيت خاص اين شهر هزينه ملک در ليماسول بيشتر از لارناکا و پافوس مي باشد ولي به نيکوزيا نمي رسد.

پافوس:
شهر ساحلي پافوس که در غرب قبرس واقع شده همانند لارناکا شهري توريستي است. دومين فرودگاه قبرس در اين شهر واقع شده است. اکثر پروازهاي ارزان قيمت اروپايي به اين فرودگاه مي روند. اين شهر از ديرباز مورد توجه توريست هاي انگليسي بوده است و بيشتر انگليسي هايي که در قبرس زندگي مي کنند ساکن اين شهر مي باشند.

هزينه املاک در اين شهر واقعا استثنايي است و در صورتي که مايل به خريد ملک باشيد پيشنهاد مي کنيم حتما به اين شهر سر بزنيد.

در نزديکي اين شهر منطقه زيباي آفرودايت واقع شده که به اعتقاد مردم اين منطقه زادگاه الهه عشق مي باشد و جزو زيبايي هاي ديدني قبرس به شمار مي رود. 

تور قبرس شمالي