آنتالیا چرا این همه طرفدار دارد؟

تور آنتاليا- آنتاليا شهري ساحلي است که در منطقه مديترانه و غرب ترکيه واقع شده است. اين شهر داراي تابستان هاي گرم و طولاني بوده و حتي گفته شده که در زمستان بارندگي بسيار نادر بوده و باران‌هاي سيل آسا بيشتر در فصل پاييز ديده شده‌است. بطور متوسط در سال ??? روز آفتابي و ?? تا ?? روز باراني بوده و ميانگين دماي ساليانه حدود ???? درجه سانتيگراد است.
اين شهر که به عنوان مرکز گردشگري و تفريحي در ترکيه محسوب مي‌گردد، داراي جاذبه‌هاي فراوان مي‌باشد. در اين شهر بلوارهاي زيبا با درختان نخل و لنگرگاه‌ها خود نمائي مي‌کند. در اين شهر و در بخش قديمي و تماشائي آن منطقه کاله ايچي قرار دارد. بافت خاص منطقه که شامل خيابانهاي کم عرض و پيچ در پيچ بوده به همراه خانه‌هاي قديمي که توسط ديوارهاي قديمي محصور شده، بسيار جلب توجه مي‌کند.
پلاژهاي آنتاليا عبارتند از کنياآلتي، لارا و کارپوزکالديران. منطقه هاي بي داغلاري و ساکلي کنت، مختص ورزش هاي زمستاني اند.
فرودگاه آنتاليا و فرودگاه بين المللي سابيحا گوکچن، تنها فرودگاه هاي آنتاليا هستند.
پارک آبي و پارک دلفين ها (دلفين ها، شيرهاي دريايي، وال هاي سفيد) در آنتاليا جاذبه هاي آنتاليا براي کودکان هستند.

جاذبه هاي ديگر آنتاليا عبارتند از:
1. کاله ايچي
مرکز تاريخي شهر آنتاليا، کاله ايچي نام دارد. کاله ايچي به معناي "داخل قلعه" است و بخش اصلي شهر را تشکيل مي دهد که با ديوارهاي قديمي شهر محاصره شده و در امتداد ساحل قرار دارد. موزه کاله ايچي، مناره ييولي و لنگرگاه قايق هاي تفريحي از جاهاي ديدني آن هستند.

2. دروازه هادريان
دروازه هادريان يا هادريانوس يا اوچ کاپيلار (سه دروازه)، يک طاق نصرت است که به نام امپراتور رومي، هادريان، ساخته شد. طبق افسانه ها، بلقيس، ملکه سبا از زير اين طاق گذشته و در مسير ملاقات با سليمان نبي، روز خوبي را در کاخ آسپندوس گذرانده است.

3. آبشارهاي دودِن
نهرها و رودهاي منطقه آنتاليا در نهايت به درياي مديترانه مي ريزند و مناظر زيبايي همچون آبشارهاي دودن را خلق مي کنند.

4. خرابه هاي يوناني و رومي در سايت باستاني Perge
اين سايت باستاني در نزديکي آنتاليا و در دشتي بين دو تپه در چهار کيلومتري رودخانه آکسو واقع شده است. يکي از مکان هاي تاريخي ديگري است که در ترکيه به خوبي محافظت شده است و ارزش بازديد را دارد.

5. موزه آنتاليا
کلکسيوني زيبا از سکه هاي قديمي، مجسمه ها، کنده کاري ها، سنگ نوشته، آينه ها و غيره در اين موزه به نمايش گذاشته شده اند. اگر به آنتاليا سفر کرديد، بازديد از اين موزه را فراموش نکنيد

6. جاده آتاتورک
اين جاده که خيابان اصلي شهر است، به همه مکان هاي ديدني آنتاليا نزديک است و راه دارد. رستوران ها، فروشگاه ها، کافي شاپ ها و ميدان ها و ادارات راهنماي توريستي، ساختمان هاي اداري و پارک هاي زيادي در اين جاده وجود دارند.

7. لنگرگاه آنتاليا
اين لنگرگاه باستاني و طبيعي پيش از اين آتاليا ناميده مي شد. از اين لنگرگاه تورهاي تفريحي با قايق روزانه به سوي دريا روانه مي شوند و آبهاي فيروزه اي آنتاليا را مي گردند.

8. پارک دلفين ها (دلفيناريوم)
پارک دلفين ها بخشي از پارک آبي آنتاليا است و دلفين ها، فک ها و وال هاي سفيد در اين پارک نمايش مي دهند. اگر خانواگي سفر مي کنيد، اين جاذبه براي فرزندانتان مناسب است.


9. غواصي
در آنتاليا مراکز غواصي فراواني وجود دارد و اگر يک غواص حرفه اي هستيد و مي خواهيد دنياي زير آب هاي فيروزه اي آنتاليا را کشف کنيد، اين فرصت را از دست ندهيد.

10. پارک ياووز اوزجان
در آنتاليا پارک هاي زيادي وجود دارد که تقريباً همه در کنار هم و به دور ساحل هستند. درست در کنار آبشارهاي دودن پارک ياووز اوزجان قرار دارد که گياهکاري و آبنماهاي زيبايي دارد و در شب نورافشاني آن بسيار زيباست.