آب و هوا و جغرافیای انتالیا

تور آنتاليا- آنتاليا يکي از نام آشناترين شهرهاي خارجي براي گردشگران و خارج بروهاي ايراني است. اين شهر يکي از شهرهاي مهم گردشگري در ترکيه به شمار مي آيد و هر سال گردشگران بسياري را جذب زيبايي هاي خود مي کند.
شهر ساحلي آنتاليا در امتداد کوههاي توروس با پوشش گياهي درخت کاج قرار دارد. کوه هاي توروس به سمت دريا امتداد پيدا کرده و خط ساحلي نامنظمي از صخر ه هاي سنگي و خليج هاي کوچک بکر را ايجاد کرده است.

مختصات جغرافياي
شهر آنتاليا که مرکز استان آنتاليا هم هست، در منطقه مديترانه و در غرب ترکيه واقع شده‌است. اين شهر از سمت شمال با شهر بوردور، از جنوب به درياي مديترانه، از شرق به شهر سريک، از غرب به شهر کورکوتلي و از جنوب غرب به شهر کمر ختم مي شود. آکسو نام تنها رودخانه شهر است که در انتها به آبشار دودن مي رسد.
آکسو آنتاليا

 

شرايط آب و هوايي
هواي آنتاليا در طول سال تغيير چنداني نمي‌کند، بيشتر روزها گرم و شرجي است. زمستان‌ها کمي خنک‌تر مي‌شود و چند روزي باران مي‌بارد. بهترين وقت سفر به آن‌جا، از اوايل فروردين تا اواخر آبان است که مي‌شود در دريا شنا کرد.

آنتاليا براي کساني که علاقه مند به ورزش هايي مثل موج سواري، اسکي روي آب، قايقراني، کوهنوردي و ورزش هايي از اين دست هستند فرصت خوبي است چون 10 ماه از سال مي توانند در اين شهر به اين ورزش ها بپردازند .

موقعيت آب و هوايي آنتاليا جان مي دهد براي حمام آفتاب گرفتن و از زيبايي هاي ساحل لذت بردن. اصلا آنتاليا شهر دريا و ساحل است .