دره عمیق پلدار(کورپولو کانیون) و پرکه آنتالیا

تور آنتاليا- در شمال شرقي آنتاليا ، وقتي به سمت تاشاگيل(Ta?agil) و بش کوناک (Be?konak)مي پيچيد ، يک راه خوش منظره به پارک ملي دره پلدار منتهي مي شود. جاده از روي يک رودخانه کوهستاني رد شده و از ميان جنگلهاي بکر با آبشارهاي خروشان رد مي شود. وقتي به پارک در 92 کيلومتري آنتاليا مي رسيد. شما به دره زيبايي غني از گونه هاي گياهي و جانوران مي رسيد.دره 14 کيلومتر در امتداد رودخانه پلدار امتداد پيدا مي کند و عمق آن در بعضي جاها به 400 متر نيز مي رسد. در اطراف مي توانيد رستورانهاي ماهي پيدا کنيد که منوي لذيذي لرائه مي کنند.
پل رومي اولوک ، بر روي کانيون و پل بوگروم (Bü?rüm)بر روي رودخانه کوجادره (Kocadere) ، شاهکار مهندسي زمان خود بودند. از اين پارک شما دو انتخاب گردشگري داريد، به سمت شهر باستاني سلگه (Selge) يا به مرتفع ترين قله کوهستان دده گول (Dedegöl) با ارتفاع 2992 متر. کوهنوردان نمي توانند در مقابل کوهنوردي ، اکتشاف و اردو زدن در اين منطقه خوش منظره و با ابهت مقاومت کنند. 

پرگه
شهري باستاني است که در18 کيلو متري آنتاليا قرار گرفته است. در قرن 12 (قبل از ميلاد) يونانيان مهاجر کوچ عظيمي از شمال شهر ترکيه به جنوب آن داشتند. با آمدن آنها به شرق شهر مدرن ترکيه (جنوب ترکيه) نژادهاي مختلف به اينجا وارد شده و يونانيان اسم آن منطقه را پامفيليا ناميدند. در آن زمان پامفيليا مکاني مهم براي تجارت در شهر پرگه بود که هم اکنون به عنوان شهري تاريخي ياد ميشود.