سیده انتالیا

تور آنتاليا- در مجموع يکي از شناخته شده ترين مناطق گردشگري ترکيه به شمار مي آيد. اين منطقه بندري در عين حال منطقه اي تاريخي و باستاني نيز محسوب گرديده، و در معناي لغوي به معناي درخت انار مي باشد.امروزه اين منطقه بدليل ويرانه هاي باستاني، ساحل ماسه اي، مغازه هاي بي شمار و امکاناتي که جهت رفاه گردشگران ارائه مي دهد به يک مرکز توريستي مهم تبديل شده است. تعداد بي شمار مغازه، کافه و رستوران، که همگي داراي چشم انداز زيبا از دريا مي باشد زيبائي اين منطقه را دو چندان نموده است.مغازه هايي که در اطراف خيابانهاي پارک قرار گرفته اند با فروش جواهرات زيبا و وسايل چرمي متنوع خدمات خوبي را به مشتريان ارائه مي نمايند.تالار تآتر تزئين شده با ستو نهاي زيبا، در اين منطقه از جمله زيباترين و بزرگترين تالارها بشمار مي آيد.بازار معبد آپولو و گورستان که در نزديکي دريا قرار دارد از مناطق تاريخي ديگر اين منطقه به شمار مي آيد.

حمام رومي ها را نيز نبايد فراموش کرد. در اين حمام که امروزه از آن به عنوان موزه استفاده مي شود مجموعه اي از بهترين آثار باستان شناسي گرد هم آورده شده است. در شرق منطقه سيده-دش Side و در ميان جنگل هاي درختان کاج اقامتگاه سورگون Sorgun که شامل تيتريين گل Titiyoneol به معناي گل لرزان با (پرچم آبي و داراي ساحل آرام) و (کيزيل آگاچ K?z?lagach) بوده قرار گرفته است که به دليل دارا بودن سواحل ماسه اي و درياي آرام و آبي خود بسيار مورد توجه گردشگران قرار گرفته است.اين مناطق داراي فضاي آرامش بخشي است. علاوه برآن کليه امکانات تفريحي و آسايشي نيز در اين منطقه وجود دارد.

در غرب منطقه سيده مرکز توريستي کوم کوي KumK?y واقع شده است که شامل چلاکلي cholakli و Kamelya کا مليا مي باشد. اين منطقه نيز براي علاقه مندان دريا و طرفداران گرفتن حمام آفتاب مکان مناسبي است.در فاصله 15 کيلومتري شمال منطقه سيده مکاني به نام بوجاک شيهلار Bucak?ihlar وجود دارد. در اين منطقه هم نبايد بازديد از حمام رومي، معبدها، کليساها، آرامگاهي بزرگ، تالار، تآتر و و حتي بازاري که هنوز در وضعيت مطلوبي قرار دارد را فراموش کرد.