راهنمای سفر به قبرس شمالی

قبرس شمالي، سومين جزيره بزرگ درياي مديترانه محسوب مي‌شود که بخش شمالي آن به شکل گيتار مي باشد. ساکنين قبرس شمالي به زبان ترکي قبرسي که يکي از لهجه‌هاي زبان ترکي استانبولي است صحبت مي‌کنند. البته بيشتر مردم به زبان انگليسي آشنا هستند و مشکلي در برقراري ارتباط وجود نخواهد داشت. پايتخت اين کشور نيکوسيا ، تقريبا درمرکزجزيره واقع شده است وبزرگترين شهرآن به شمارمي آيد. واحد پول قبرس شمالي همان لير ترک است و مذهب مردم آن ارتدکس يوناني ومسلمان مي باشند.
شهرت قبرس دردنيا ، بخاطر آب و هواي معتدل آن است. همچنين تاريخ پر از طراوت، و سواحلي طولاني، اين جزيره را به اقامتگاهي مناسب براي گردشگراني که به دنبال آرامش، ورزش‌هاي آبي، و کشف ناشناخته‌ها هستند تبديل کرده‌است. ??? روز از سال آفتابي است وبرنامه هايي از قبيل شنا ، ورزش هاي آبي ،حمام آفتاب ، دوچرخه سواري ، پياده روي و.. برقرار است. فصل شنا از اواخر ماه آوريل تا اوايل نوامبراست.ژوييه وآگوست درتابستان گرم ترين ماه هاي سال هستند. آب‌هاي آبي شفاف، سرزمين‌هاي بکر، و سواحل آرام، مهم‌ترين ويژگي‌هاي تور قبرس شمالي محسوب مي‌شوند. قبرس در فصل مشترک سه قاره‌ي اروپا، آسيا و آفريقا قرار گرفته‌ است.

آب‌ وهوا:
آب‌ وهواي قبرس شمالي مديترانه‌اي و نيمه‌خشک است : تابستان‌هاي گرم و داغ و زمستان‌هاي معتدل از ويژگي‌هاي جوي اين کشورند. بيشترين دماي هوا در جولاي و آگوست ممکن است به ?? تا ?? درجه هم برسد. کمترين دماي زمستان در حدود ?? درجه سلسيوس است.
تور قبرس شمالي