راهنمای خرید سرویس های قابلمه سرامیک

در ابتدايي ترين مرحله کليه عزيزاني که مايل به خريد و استفاده از سرويس قابلمه سراميک هستند ميبايد به برند و محل خريد اين سرويس دقت کنند.درواقع شما زماني صاحب قابلمه سراميک ميشويد که قابلمه سراميک خريده باشيد.
معناي اين جمله با خواندن مقاله زير قابل درک است.
ظروف سراميکي جزء ظروف High Tech (ظروف توليدي تحت تکنولوژي خاص) بشمار ميرود بنابراين توليد ظروف سراميکي نيازمند خطوط توليدي مجهز به تکنولوژي نانو و کارخانجات مدرن ميباشد. گذشته از مسايل طراحي و خطوط توليدي لازم به ذکر است توليد لايه نانو سراميک نيازمند مواد اوليه خاص تحت تکنولوژي نانو ميباشد و اين مواد اوليه گران قيمت هستند.درنتيجه قيمت تمام شده ظروف سراميک بالا رفته و ديگر نميتوان انتظار داشت هر شرکت يا برندي توانايي توليد چنين محصولي را دارا باشد.
لايه سراميک تنها يکي از چندين لايه تشکيل دهنده بدنه قابلمه بوده و لايه هاي زيرين سراميک از چدن آلياژي ميباشد.هر لايه کار خاصي را انجام ميدهد و بطور خاص به اين منظور طراحي و ساخته شده اند.
در کل دنيا شرکت هاي معدودي وجود دارند که ميتوانند اين محصول را باکيفيت و طول عمر بالا توليد کنند ولي در کشور عزيزمان ايران هر قابلمه اي با هر برندي برچسب سراميک را به يدک مي کشد و خريداران را سردرگم ميکند.در عمل مشتري با بازار وسيع و نا امني مواجه است که همه با عنوان قابلمه سراميک محصولات خود را عرضه ميکنند و اين درحالي است که 80% سرويسهاي قابلمه موجود در بازار حتي چدن هم نيستند چه برسد به سراميک.
موارد زيادي مشاهده شده سرويس خريداري شده تنها يک لايه استيل بوده يا تنها ترکيب استيل و چدن با روکش تفلن بوده ولي سهم قابل توجهي از بازار سراميک را بخود اختصاص داده است.همانطور که پيشتر گفته شد يک قابلمه سراميک متشکل از 5 تا 7 لايه مختلف ميباشد پس چطور ميتوان يک قابلمه ارزان قيمت با بدنه نازک را سراميک ناميد؟

ظروف سراميکي داراي بدنه و کف چندين لايه بوده و از ضخامت زياد برخوردارند و اکثرا برند هاي اروپايي تکنولوژي توليد آنرا دراختيار دارند. زماني که شما يک سرويس قابلمه را با قيمت بسيار پايين با اقلام زياد مشاهده ميکنيد شايسته است درمورد برند آن و مشخصات فني آن بيشتر تحقيق کنيد و بسنده کردن به اينکه چون ارزان است ميخرم ميتواند سلامت شما و خانواده شما را بشدت با خطر مواجه کند. زيانهايي که ظروف تقلبي براي سلامت بدن دارند بر همگان آشکار است و از حوصله اين مقاله خارج است.