جاذبه ها و تفریحگاه های مارماریس

تور مارماريس:اگر به دنبال توصيه ها و راهنمايي هاي توريستي براي سفر به مارماريس هستيد و مي خواهيد از مکان هاي ديدني و تفريحي شهر زيباي مارماريس اطلاع يابيد، با ما همراه شويد.
1. بازار بزرگ

در اين بازار بيش از 1000 مغازه کوچک وجود دارد و اگر به اين شهر سفر کرديد حتماً سري به اين بازار بزنيد. در اينجا مي توانيد سوغاتي هايي مانند قالي، قهوه ترک، داروهاي گياهي، ادويه، چاي، ظروف سراميک، محصولات چرمي، عطر، ساعت، لباس و همچين کيف و کفش و جواهرات و بدليجات بخريد که اکثراً برندهاي واقعي نيستند، ولي بسيار شبيه واقعي بوده و ارزان قيمت مي باشند. فروشنده ها اکثراً از شما دعوت مي کنند داخل مغازه برويد، ولي اگر مايل نبوديد مغازه هاي بيشتري وجود دارد که مي توانيد سر قيمت با آنها چانه بزنيد.

 

 

 

2. قلعه
قلعه مارماريس در سال 1522 هنگاميکه سلطان سليمان عثماني قصد لشگرکشي به رودز داشت، بازسازي شد تا پايگاه نظامي او باشد. در سال 1979، کار مرمت و بازسازي بر روي آن انجام شد تا به شرايط اوليه اش برگردد. با تلاش هاي وزارت فرهنگ، اين قلعه تبديل به موزه شد. همان زماني که اين قلعه در بازار ساخته شد، يک کاروانسراي کوچک عثماني هم توسط مادر سلطان سليمان، عايشه حفصه سلطان، ساخته شد.

 

 

 

3. تور تفريحي با قايق

صدها قايق کوچک و بزرگ در منطقه بازار و مناطق مختلف مارماريس، از لنگرگاه اصلي عازم دريا مي شوند. تورهاي روزانه به سمت جزاير و خليج هاي کوچک اطراف برنامه ريزي مي شوند. جزيره پارادايس (نيمارا) روبروي مارماريس، ترنج، کوملوبوک، چيفتليک و غار فسفري، محبوب ترين مقاصد تورهاي روزانه هستند.

 


4. سواحل مارماريس
در ترکيه تقريباً اکثر پلاژها تميز، مرتب و راحت هستند. دستفروش ها در پلاژها اجازه دستفروشي ندارند و شما آنها را نمي بينيد. مناظر ساحلي بسيار زيبا و آرامبخش بوده و کوه هاي سبز و درياي آبي و آفتاب بسيار دلپذير چشم شما را نوازش مي دهد.

 

 

 

5. مقبره هاي باستاني، ساحل لاک پشت و حمام گِل داليان

ساحل لاکپشت دومين ساحل و پلاژ بزرگ ترکيه است. قايق تفريحي شما را به بازديد از مقبره هاي صخره اي پادشاهان و لذت بردن از حمام گل و لاي مي برد.

 

6. آکوا پارک
اين پارک آبي براي کودکان و حتي بزرگسالان بسيار سرگرم کننده است. قيمت ها بسيار مناسب هستند و بليت ها براي بچه هاي زير 5 سال رايگان و براي بچه هاي زير 11 سال نيم بها هستند. همه سايبان ها هم رايگان هستند. از اين پارک نماي بسيار زيبايي از مارماريس مشخص است.

 

7. خليج کوچک بيزانسي
مناظر زيباي کوه ها و دريا و آّب هاي زلال و شفاف اين خليج شما را مسحور مي کند.

 

 

 

8. پاموک کال

منطقه طبيعي پاموک کاله و شهر افسوس و خانه مريم مقدس از جاذبه هاي اين ناحيه است.

 

9. غواصي
مدرسه غواصي برادران باراکودا با مربيان کاملاً آموزش ديده که بسيار خونگرم هستند به شما در غواصي کمک مي کنند. غواصان درجه يک هم براي غواصي به اين منطقه مي آيند.


10. محله قديمي
اين محله مکان جالبي در مارماريس است که دور قلعه قرار دارد و دالان ها و پله هاي مارپيچ به دور ساختمان هاي قديمي زيبا و حياط هايي با درهاي قديمي و خانه هاي يوناني، همه به شما حس بودن در يونان مي دهند.