جاذبه های قبر س

غار دريايي يا غار ساحلي
نوعي غار است که به وسيله امواج دريا شکل مي‌گيرد. فرايند اوليه در تشکيل غارهاي دريايي فرسايش است. غارهاي دريايي در سراسر جهان يافت مي‌شوند و به صورت فعال در امتداد خطوط ساحلي کنوني و نيز به‌عنوان باقي‌مانده خطوط ساحلي قديمي تشکيل مي‌شوند. برخي از بزرگ‌ترين غارهاي دريايي در سواحل نروژ وجود دارد اما با وجود اين که در حال حاضر حدود ?? متر بالاتر از سطح کنوني دريا واقع شده‌اند، همچنان به‌عنوان غارهاي ساحلي شناخته مي‌شوند. از طرف ديگر در مکان‌هايي مانند خليج Phang Nga در تايلند، غارهاي انحلالي تشکيل شده در سنگ آهک بر اثر بالا آمدن سطح آب دريا به زير آب رفته و اکنون در معرض فرسايش ساحلي هستند که باعث دوره جديدي از گسترش آن‌ها شده است.
درياچه نمک لارناکا و تکيه حلا سلطان
هنگام خروج از فرودگاه لارناکا، يکي از جالبترين مکانهاي ديدني قبرس را بسهولت خواهيد ديد.
در مسير غرب فرودگاه لارناکا 2 درياچه نمک در دو طرف شما (بسته به موقع سال) وجود دارد. اينجا محل مسجد هلا سلطان نيز ميباشد. از زمانهاي قديم نمک از اين درياچه استخراج ميشده و همچنان ادامه دارد. اگر شما بازديدکننده قبرس در اواخر زمستان يا اوايل بهار هستيد ميتوانيد کوچ فلامينگوها و ساير پرندگان را ببينيد. در ميان درياچه شما ميتوانيد مسجد هلا سلطان را که با درختان خرما احاطه شده ببينيد. واقعاً کم نظير است.
*ليماســـــول
شهر ساحلي ليماسول که بسيار پر طراوت و خوش آب و هوا مي باشد، بزرگترين پاتوق ساحلي در قبرس بشمار ميرود.
اين شهر بندري که در جنوب اين كشور ، بين شهرهاي لارناکا، نيکوزيا و پافوس واقع شده ، بندر اصلي قبرس است.
شهر ليماسول به خاطر شخصيت ليماسولي ها به" شهر شب "معروف است.
خط ساحلي اين شهر بطول حدوداً 11 کيلومتر و سرويش دهي بخش خدماتي حمل نقل، گردشگران زيادي را به سوي خود جلب نموده است.
فروشگاه ها و مراکز خريد مدرن اين شهر به همراه محله قديمي آن با خيابان هاي باريک و سنگفرش شده، بازار محلي ، انواع کافه و رستوران ها تامين کننده سلايق گوناگون گردشگران مي باشد.
حرکت تمامي کشتي هاي مسافربري به مقصدهائي چون : مصــر، سوريــه، لبنــان، يونــان و.. از اين شهرمي باشد.
منطقه يرماسيو م که مرکز اين شهر است، مرکز کارخانجات شرابسازي و ديسکو و بارها و رستوران هاي فراوان مي باشد.
*کوريم/قلعه کولوسي
منطقه باستاني کوريم و قلعه کولوسي هر دو در منطقه ليماسول واقع شده اند و گردشگر مي تواند در يک روز ، از آنها بازديد نمايد. اين دو آثار، 2 نمونه سرمايه تاريخي هستند که در قبرس کشف شده اند. تاريخ پيدايش سايت کوريم را به قرن 2 بعد از ميلاد و کولوسي را به قرن 13 نسبت ميدهند.
ويرانه هاي کوريم در چشم اندازي مهيج مشرف به دريا قرار دارند. اين احتمالا تماشايي ترين سايت باستان شناسي در قبرس است.
شهر قديمي کولوسي و محراب آپولو چند کيلومتر دورتر از اين مکان واقع شده اند. همچنين موزه اي در نزديکي دهکده اپيسکوپي وجود دارد که يکي از جاذبه هاي مهم توريستي قبرس است.
*لنگرگاه پافوس و قلعه
اين لنگرگاه گردشگران زيادي را در طول سال به خود جذب ميکند و اين امکان را براي گردشگران بوجود مي آورد که با پياده روي در امتداد اسکله و تماشاي رستورانهاي ماهي و کافي شاپهاي متنوع ساعاتي بياد ماندي را سپري نمايند. تماشاي قايق هاي متعدد رنگارنگ، و همچنين قايق سواري و گشت در خط ساحلي در اين بندرگاه بسيار ديدني و سرشار از لذت است.
قلعه اي که در اين بندرگاه وجود دارد، بجا مانده از تخريب قلعه هاي متعدد مي باشد. گردشگر از طريق يک پل کوچک امکان بازديد از اين قلعه را خواهد داشت. ساعات بازديد: زمستان 9 صبح تا 5 بعد از ظهر، تابستان 9 صبح تا 6 بعد از ظهر مي باشد.
*آيــانــاپــا
آياناپا ، بهشت توريستي قبرس با ساحل طلايي و دل فريب ، آب آبي و بسيار شفاف اين دريايي زيبا، شب هاي رؤيايي و شگفت انگيز ، به همراه ساکنين خوش مشرب و خون گرم، به جذابيت قبرس افزوده است.
اگر طالب سرگرمي متنوع بدون توقف هستيد، آياناپا بايد در اول ليست گردش شما قرار گيرد. اين مکان در ابتدا دهکده کوچک ماهيگيري بود.ولي اکنون چيزي بيش از آن است! اين شهرک داراي بهترين ساحلهاي جزيره، انواع ورزشهاي آبي و غواصي و يک مقصد محبوب گردشگري است.
اگر صبح يک روز تابستاني به اين مکان بياييد با يک محيط ساکت و وهم آور روبرو ميشويد. اما اين سکوت براي اينست که توريستهاي اين منطقه به دليل افراط در شب بيداري،تا دير وقت خواب هستند!! در اوج تفريح و سرگرمي و هياهويي که در قلب اين شهرک وجود دارد شما ميتوانيد آرامش و راحتي را در کنار چشمه ها، گلها، و ايوان هاي ساکت اين شهر بيابيد.
*دره ســـــرو
يک مکان بي نظير براي دوستداران طبيعت، دره ســـــرو واقع در منطقه تيريليان ترودوس ميباشد. سروهاي اين منطقه بومي قبرس نيستند، بلکه از خانواده سروهاي لبنان مي باشند که در اين دهکده دورافتاده به وفور وجود دارند.
اين مکان به راحتي قابل دسترسي نيست ولي پيدا کردن آن، متضمن گذراندن يک تعطيلات در آرامش و سکوت است. شما ميتوانيد از يک جاده مارپيچ از پانوپاناجيا از سمت کوههاي پافوس به دره سرو برسيد. و اگر خوش شانس باشيد، سرو کوهي تنها چيزي نيست که مشاهده ميکنيد.
دهکده سرو قلب زيستگاه قوچ کوهي، گوسفند وحشي بومي قبرس ( که نماد ملي قبرس است ) مي باشد را خواهيد ديد. اين حيوانات بسيار خجالتي مي باشند! و براي تماشاي آنها بايد به محوطه استاورس تيس پوکاس رفت.
گرايشات:
در سال 1960 قبرس آزادي خود را از بريتانيا بدست آورد و قانوني را تصويب كرد،كه بند تقسيم قدرت بين اكثريت يوناني و اقليت جامعه تركيه را تضمين ميكرد.
*اسكان
در قبرس شمالي گزينه هاي زيادي براي محل اقامت وجود دارند ،اعم از هتل هاي پنج ستاره،استراحتگاه هاي لوكس وامكانات بوتيكي براي قشر مرفه و هم قشر با درآمد پايين در مهمانخانه ها و خوابگاه ها .برخي از بهترين گزينه ها در گيرنه (kyrenia) هستند،هر چند شهرهاي ديگر نيز گزينه هاي انتخابي براي اقامت مناسب و معقول را ارائه مي دهند. هتل مستعمره و هتل بريتانيا ديگر گزينه هاي محل اقامت در منطقه هستند.قبرس شمالي يک منطقه تاريخي و فرهنگي با استعداد که زيبايي هاي قومي خود را حفاظت مي كند،مي باشد. 

تور قبر س شمالي