بهترین زمان برای سفر

آب‌ وهواي قبرس شمالي در بهار (آوريل- مي) و پاييز (سپتامبر- اکتبر) گرم و مطبوع است و بهترين زمان براي سفر علاقه‌مندان به ساحل، پياده‌روي و تماشاي پرندگان به اين کشور است. روزهاي تابستان قدري گرم‌ترند و البته زيبايي دريا و يکرنگي آسمان در اين روزها دوچندان است.

براي مسافرت در بهار و پاييز، لباس‌هاي معمولي خنک مناسب‌اند. اگر دريکي از روزهاي تابستان به اين کشور مي‌رويد، کلاه آفتاب‌گير و کرم ضد آفتاب را فراموش نکنيد؛ و اگر زمستان را انتخاب کرديد براي هر نوع شرايط جوي آماده‌ باشيد.

هواي قبرس گرم است بايد مرتب آب بنوشيد بهتر است براي آشاميدن آب از بطري هاي يک ليتري استفاده کنيد.آب‌ لوله‌کشي قبرس شمالي براي نوشيدن مناسب نيست، حتي در صورت استفاده از فيلترهاي تصفيه‌کننده خانگي نيز نوشيدن آن توصيه نمي‌شود. حتماً از بطري‌هاي آب آشاميدني استفاده کنيد.

ساعات اداري در سفر قبرس :
ساعت کاري بانک‌ها و ادارات دولتي در تابستان و زمستان متفاوت است، اما ساعت کاري ?:?? تا ??:?? در تمامي روزهاي سال (به‌غيراز يکشنبه‌ها) اين مراکز مشغول به کارند. بيشتر فروشگاه‌ها و مغازه‌ها هم از ساعت ?:?? تا ??:?? مشغول به کارند. البته معمولاً در روزهاي گرم از ساعت ??:?? تا ??:?? به استراحت مي‌پردازند.

خدمات پزشکي:
بيمارستان مرکزي کشور در نيکوزيا قرار دارد و چند بيمارستان کوچک ‌تر در شهرهاي ديگر ساخته‌ شده‌اند. همچنين کلينيک‌هاي کوچکي در شهرها و روستاها مشغول به کارند که بيشتر آن‌ها قابل‌اعتمادند. خدمات پزشکي در طول ?? ساعت روز در دسترس‌اند. در صورت نياز شما مي‌توانيد در بخش اورژانس بيمارستان مرکزي به‌صورت رايگان تحت درمان قرار گيريد، اما با مراجعه به ساير بيمارستان‌ها يا کلينيک‌ها بايد مبلغي را به‌عنوان هزينه معالجه بپردازيد. 

تور قبرس شمالي